+ Reply to Thread
Page 3 of 7 FirstFirst 1 2 3 4 5 ... LastLast
Results 41 to 60 of 124
    Mester Erik er ikke aktiv Junior Member

Du vet vel at MkII av PDX'ene snart er i butikken?
    MkII av pdx-2300? 2300 kom jo nettopp som en oppgradering til pdx-2000?

Du får en brukt 1210 til samme pris (og du kan selge den videre senere, uten å tape en krone) som en ny TT-200, og 1210'en er en platespiller som i over 20 år har vist at den holder, så det burde jo være ganske trygt?
    Enig i det. 1210 er tryggere enn å ha penga i banken. Som sagt har jeg ikke vært borti TT-200 selv, har bare hørt mye positivt om den, men det er jo fra folk som ikke har hatt den så altfor lenge. Har et par 1210 fra 1987 selv og har aldri hatt noen problemer med de.

EduardoSanchez er ikke aktiv Junior Member

Og ingen er interesert i å selge?:)

Virak er ikke aktiv Member

Quote Originally Posted by Mester Erik
    Du vet vel at MkII av PDX'ene snart er i butikken?
    MkII av pdx-2300? 2300 kom jo nettopp som en oppgradering til pdx-2000?
    "...in early 2004 Vestax will launch 4 new model extensions of the PDX series, the PDX-2000mkII, the PDX-2300mkII, the PDX-2000mkIIPro and the PDX-2300mkIIPro. So what is NEW? There is a new platter, a new look that has been lowered to 7mm - the perfect height for performance moves and accurate beat matching. A new tone arm mounting base and height adjustment system. A tighter rail on the fine pitch fader to make small pitch changes easier and accurate. The PRO versions have a new balance system – DYNAMIC BALANCE – which actively works to maintain a constant needle to vinyl pressure at all times and all angles and on the 2300mkIIPro we’ve incorporated a brand new tone arm – the J ARM – a super accurate curved tone arm perfect for DJs looking for a longer tone arm reach with the performance skip less qualities of an ASTS tone arm." - www.vestax.com

Carlo er ikke aktiv Member

Quote Originally Posted by EduardoSanchez
    fordyp...hehe
    som i scratching?
    kan du si meg mer om den?tenker på å kjøpe brukt men har fått vite lite om den..Åssen er den f.eks. i forrhold til numarken du prøvde/prøver å selge? btw. er den still up for sale?
    1000kr brukt bra/dårlig pris,for technicen?
    For å si det slik; Numarken jeg skal selge er beregnet på djs, Technicsen (SL-2000) er ikke. Du vil få mer ut av å kjøpe TT-100'en av meg enn å kjøpe Sl-2000.

Når det er sagt så er SL-2000 en bedre platespiller når det kommer til lydkvalitet og slike ting, men den er ikke beregnet på djs.

Jeg har fortsatt TT-100'en ja, og om du er hypp så skal du få den for 1000 spenn. Det er billig, og det regner jeg med at de andre vil holde med meg i. Jeg kan få solgt den for 1500, men da må jeg begynne å pese med å ordne bankgreier fra Sverige, og å sende den ditt, og det orker jeg ikke. Men du må nesten bestemme deg relativt kjapt, for som sagt går den til en kompis relativt snart, om jeg ikke får solgt den.

Kult. Det visste jeg ikke om. Burde vært her nå da. Er jo ikke tidlig i 2004 lengre, er jo over halvveis utti det.

Men dem blir jo ganske dyre tror du ikke?

Som sagt tar'n!

4 Carlo..
    Jeg tar den som sagt.. har sendt deg mail og nr på pm!

Virak er ikke aktiv Member

Kult. Det visste jeg ikke om. Burde vært her nå da. Er jo ikke tidlig i 2004 lengre, er jo over halvveis utti det.
    Mk2 er ihvertfall nå i salg i USA, UK, og Tyskland.

Men dem blir jo ganske dyre tror du ikke?
    £349 i UK (VAT inkl, de fleste butikker trekker den ifra ved salg til utlandet) = 4450NKR (+ 24% moms og frakt).

MC Starr er ikke aktiv Senior Member

jeg skal ha meg slikt sett med en mixesak i midten og plate-spillere på sidene, tenkte jeg. vet det er evig med spørsmål rundt her om det, men hva bør jeg ha. nå har ikke jeg penger til den beste mixeren og technics og stanton 150 og greier, så... skal kunne scratche med greia. vil ikke gå for utstyr for altfor mange tusen.

deck daddy's Avatar
    deck daddy er ikke aktiv Senior Member

MC Starr - Kjøp uansett direktedrevne platespillere. Prøver du de, sjekk om de er stabile ved å legge litt trykk med fingeren på tallerkenen og se hvor mye den vingler.
    Jeg ville kanskje først skaffa en bra direktedreven litt dyr spiller. For da slipper du både å bli sur fordi du ikke kan skratsje på den etter å ha prøvd litt, og å selge den uten å få noe for den.
    Mikseren gjør du ganske basic ting på i starten, og da kan du kjøpe en billig drittmixer, for å ikke tape noe, og kjøpe en pro etter hvert.

Når du har holdt på litt, vil du uansett ha det aller aller beste, og da er det kjipt å tape penger på å kjøpe og selge! Jeg har tapt en del tusen på det.

Vet ikke hvor mye du vil gi, men Numark tt-500 er like bra som TTX1, bare uten display. Disse er kule å bruke fordi du kan velge mellom rett og s-formet tonearm, og posisjonen av pitch og 33/45 knappene. De er byggd for å passe i battleposisjon (rotert 90% mot venstre) med to start/stopp knapper, så du alltid har en lett tilgjengelig nermest mikseren. Og så er det ikke en irriterende strobelampe i veien når du juggler.

Har en vestax 03 liggende med småslitt crossfader som jeg ikke bruker forresten.

Nå er det sånn at når du har utstyret har du ingenting før du har plater å leke med, men kanskje folka dine har noe liggende?

deck daddy's Avatar

Bare så ingen skal ta meg på det med tt-500 er like bra som ttx1, så er de kanskje ikke det, men de er veldig likt bygd.

MC Starr er ikke aktiv Senior Member

takker for tips. plater ja. skal kjøpe noen i ferien, og så har jeg de som må vere de skjeldneste av de skjeldne platene i Norge. Det Bur Eit Troll I Senja/Ille Bille Bolla(eller noe slikt), protestviser, gitarkameratene- ekte norsk, og mye annet som skal bli artig å more seg med.

deck daddy's Avatar

Det er mad fett med gammalt shit, men det er kjipt hvis du har en stift som sliter på de. Men jeg elsker 60/70-tallsskivene til mamma og pappa (før rævva digitale instrumenter som ble misbrukt ble for populært) blanda med breaks!

Lupo's Avatar
    Lupo er ikke aktiv Senior Member

Skrev nettopp en snutt om fadere i en mail, legger det ut her hvor det kanskje er bruk for det:

>Kan du fortelle meg mer om den crossfaderen du kjøpte. Hvorfor kjøpte du den? Kan man bare kjøpe det og montere det på hvilken som helst mikser... hvordan funker det.

Det finnes tykke fadere, tynne fadere, gule og rosa og blå - men inni er de like! Neida.. :D

Gammeldagse fadere jobber direkte med lyden, man kobler inn signalet på ene siden og null/jord på andre siden og sveiper en kontakt mellom dem for å lage variabelt volum. Disse er gjerne klasifisert for 10-20000 operasjoner. Med fem kutt i sekundet blir det en times skratsjing! Ubrukelig for oss med andre ord. Noen av disse konvensjonelle faderne er laget med plast-baner som kontaktelement og de holder gjerne betydelig lengre, opp i flere hundre tusen operasjoner. Disse har gjerne fem kontakter, lyd inn/ut på to kanaler pluss jord.

Neste steget opp er å la faderen være en fjernkontroll. I stedet for å sende signalet rett inn i den lar man faderen dempe en helt enkel
    strøm(f.eks. 5 volt) som da går fra 5 volt til 0 volt når man bruker faderen. Dette spenningssignalet styrer så en forsterker som tar seg av selve volumforandringen på lyden, en såkalt Voltage Controlled Amplifier(VCA). Samme prinsippet som på VC-Oscillator og VC-Filter osv som man finner på analoge synther. Kontaktene er gjerne med fire pinner(strøm inn, jord og to strømkanaler ut) eller bare tre(strøm inn, strøm ut og jord).

Fordelen er ikke bare at selve dempingen foregår elektronisk, først og fremst funker det bra fordi kontroll-signalet er av en helt annet frekvens-
    spekter enn vanlig lyd. Skal man ha en vanlig fader på vanlig lyd må den selvsagt slippe gjennom alle lydfrekvenser, som da inkluderer all verdens
    skrap og hakk etter hvert som faderen blir dårlig. Et kontroll-signal trenger ikke å slippe gjennom høyere frekvenser enn det du klarer å lage med
    hånden din på faderen(maks 20 hz/20 ganger i sekundet er vel realistisk?) - derfor kan man sette på et filter som kutter det meste av støy og plirp
    og plorp som kommer på faderen etter hvert som den blir dårligere uten at det går ut over funksjonen. En annen grunn til VCA-designet er at man kan endre på kurven slik at man får skarpt kutt med on/off respons, ikke en fade som funker dårlig med skratsj. Full forklaring på kurvene på http://rane.com/note146.html

Siste generasjonen er optiske fadere(focus, samuarai, pioneer 707/909) eller magnetiske varianter(ecler og rane). Disse tåler enda mer enn VCA'ene da de ikke har fysisk kontakt men jobber med lys eller magnetfelt for å finne fader-posisjonen. Kurvene kan også endres med computerkontroll på disse og bli til all verdens syke kurver man aldri får bruk for. F.eks. at den kutter hundre ganger i sekundet mens man tar faderen frem og tilbake. Juks!! Focus-fadere er de fleste enige i at suger, mens de andre er glimrende fadere. Tror rane magnet faderne er de absolutt mest silkemyke vidunderne som finnes om dagen.

Disse tre generasjonene er in-kompatibel, skal man swappe fadere må det være en som er beregnet for samme type bruk med samme mengde kontakter(dog - 3 eller fire pinner spiller liten rolle, må bare kobles litt om).

Jeg har vestax med PVC fader og derfor kan jeg sette inn en penny&giles fader rett inn i mikseren uten noe tull. P&G er universal-leverandører til
    en hel haug med andre fabrikanter som allen&heath, denon, stanton osv osv. Skal man bytte rundt med andre fadere fra andre miksere må det gjerne litt lodding og filing til for å få kontakter og hullene i panelene til å passe, men det lar seg stort sett gjøre å sette hvilken som helst fader i
    hvilken som helst mikser.

Hvorfor? PVC'en er fin den, tredje generasjon og veldig flott å jobbe med. Men P&G er bedre.. Bedre subjektiv følelse og først og fremst kutter
    den lyden på en litt annen måte. PVC kutter så skarpt at den lager små ploppelyder, slik man får om man klipper samples på feil sted, nettopp fordi den klipper vinyllyden alt for kjapt. P&G har en ørliten millimeter lengre cut on/off punkt(ca 1mm fade fra full av til full på) som fjerner hele
    problemet. Dilletantisk så det holder - men jeg er jo perfeksjonist og elektronikk-snekker, så da må man jo ha det beste!

X-eM AkA tHe mYs's Avatar
    X-eM AkA tHe mYs er ikke aktiv Senior Member

ok, jeg skal kjøpe no.
    men veit'a faen hva
    men er det noen av de pakken de forskjelige merkene selger som duger?
    de til Numark å sånn
    skal brukes til alt, scratching å alt annet

Mr Darth's Avatar
    Mr Darth er ikke aktiv Senior Member

DEt e bullshit

Alle de dj packs, suger big digi kuk.

Etter en uke, månde vil du angre at du kjøpte dem, og vil ha noe bedre, du vil forelske deg i en ny spiller og mixer. og vil aldri klare å få deg dame i flere år. Men vis du kjøper en technics 1200/1210 eller vestax pdx 2000 numark ttx1 så vil du aldri kjøpe noe nytt (glemte å si stanton 150)

Jeg personlig ville kjøpt vestax, men technics har bra rykte, ikke at vestax suger. Jeg eier vestax selv. Vil aldri kjøpe meg en tech spiller egentlig. Har eid dem før så.

Andre du trenger er en bra mixer. Noe som har fader som tåler scratching, og har curv adjust på dem. Vestax 05 06 07 har dette. Stanton sa -3-5-8-12 har dem også. Rane 56/58 har.
    Anbefaler disse, stanton sa3 er vel den rimiligste du finner.

Pickups/stifter
    Det som skal oppå platen, slik den gir lyd liksom. Shure går du aldri galt med. Jeg liker ikke ortofon egentlig, men mange gjør det. Shure m447 eller m44g er hva jg liker best.

Stanton lager goodhsit bilig stifter. Stanotn 505 og 500 er grei nok til start. eller 520 craze edition.

Lykke til

final er ikke aktiv Senior Member

Hvis dere skal kjøpe setups til scratching og alt sånn, slipper dere ikke unna med et par-tre tusen. Ti tusen bør dere minst bruke for å få noe brukandes, alt annet er etter min mening WASTING MONEY.

Det er en dyr hobby, ja, men hvis du er dedikert vil du få det tidobbelte tilbake.

Props to the finger er ikke aktiv Senior Member

platespillere:
    spillerne SKAL være direktedreven. aldri kjøp beltedrevne spillere! ALDRI!

technics 1200mk2 / 1210 mk2.
    1200 og 1210 er den samme spilleren bare med annen farge. anbefaler deg å kjøpe denne fordi den er insutristandaren og hvis du skal battle vil du mest sannsynligvis komme til å bruke slike i battle. dessuten så varer de en mannsalder.
    ikke kjøp mk5'ene, de er bare oppskrytt. det eneste du får med er en quartzlock knapp som er helt ubrukelig.

vestax PDX 2000 / PDX 2000 Mk2 / PDX 2000 Mk2 Pro
    jævla fete spillere! å scratche med dem er en drøm. desverre er det få battles som tillater slike spillere, en skikkelig skam det altså, men ITF og Vestax' eget championship (Vestax extravaganza) tillater dem.

Stanton St 150 / Str8 150 ( st= s formet tonearm, str8= rett tonearm)
    disse spillerne er helt konge. motorstyrken er faen meg sinnsyk og paintjobben er skikkelig sexy.
    har ikke noe spesielt med erfaring med dem ettersom at jeg ikke har prøvd dem så mye, men alle de som har dem elsker dem.

Numark TTX
    ganske populærer spiller i både europa og omegn. hvis du skal kjøpe en, pass på at det er versonen med justerbar motorstyrke ettersom at de tidligere versonene har hatt et par barnesykdommer.
    anbefales!

ingen av disse spillerne vil jeg si er bomkjøp, men jeg anbefaler enten technics 1200mk2/1210mk2 eller en pdx 2000 mk2. disse er de mest brukte og det finnes mest hjelp å få angående dem på nettet.

mixere:
    faderne må være av VCA type. hvis du vil vite hva vca-kontrollerte fadere er bør du lese det lupo har skrevet lenger opp i topicen.

Vestax PMC 08 pro, PMC 07 pro, PMC 06 proA, PMC 05 proIII
    Innenfor battlemixere har Vestax vært industristandaren. de har gode fadere og er de letteste å modde osv.
    hvis du vil gå for en 05 pass på at den har Pro i navnet. jeg anbefaler at du går for en 05 proIII ettersom at denne har noe ganske store forbedringer over 05 pro og 05 ProII. jeg har sjøl en proII, men jeg har modda jævlig mye på den for å få den slik jeg ville ha den.
    ALDRI kjøp PMC06 proT, faderne på den er ikke VCA kontrollerte og det gjør at de går til helvete dritkjapt.
    PMC 08 pro er den nyeste mikseren i denne serien og jeg skal inrømme at den virker helt sinnsyk!

Rane TTM56
    litt i det dyreste laget for en nybegynner kanskje, men jeg lover at du kommer til å elske den.
    den har 3 magnetiske fadere dvs. at de aldri kommer til å gå til helvete og om de så gjør det så har Rane en livsgaranti på faderne så du får reparert dem kjapt), en ganske feit lyd og effekt send/return som du har god kontroll på.
    faderne til ttm56'en er bare på 37mm, mot 45mm som er standar og endel syns at dette er et ganske stort minus og noen mener at dette er et ganske stort pluss.
    jeg har desverre null erfaring med ttm54 og ttm52 så jeg anbefaler dem ikke.

Ecler Hak 360, hak 320
    dette er kanskje den feteste mikseren jeg veit om. hak 360'en er etterfølgeren til 320'en og TTM56 største konkurrent.
    TTM56 vinner nok desverre over den, på papiret, med tanke på at hak 360'en bare har en magnetisk fader, crossfaderen, men til gjengjeld to høykvalitets ecler profadere, som er vca kontrollert, som linjefadere.
    den magnetiske faderen i 360'en er helt sinnsyk. den er dritlett, bare focus faderen er lettere, og den kommer med en 5 års garanti. du kan ikke stille inn gliden på den, men jeg synes den er perfekt slik den er.
    en annen ting ecler hak 360'ene har er at du kan stille inn cut-lagen på den. jeg gidder ikke forklare hva cut-lag er, men hvis du går til www.eclerdjdivision.com eller www.eclerusa.com og laster ned manualen til den så vil du kjapt finne ut hva cut-lag er.
    effekt send/returnen er litt mongis på denne mikseren riktignok. signalet kommer post fader, noe som er bra, men signalet kommer tilbake 50/50. personlig driter jeg kort og godt i dette ettersom at effekt send/returnen ikke er så mongis at man ikke han bruke enten en delay/reverb-pedal og en sampler med den uten noen problemer.
    Hak 320'en er også en ganske bra mikser det og. er veldig lik 360'en bare uten cut-lag innstillingene og den magnetiske faderen og med en rød paintjobb.

Stanton SA 5 / SA 12 / SA 8
    drit i SK-mikserserien fra stanton, det er SA-serien som gir mest for pengene.
    SA 5 mikseren er, i min mening, den beste nybegynner mikseren du kan få og er også en av de beste mikserne du kan få om du er en avansert scratcher og. den har tre høykvalitets vca-kontrollerte Penny and Giles fadere, også kjent som PnG, og alle tre faderne alene er faktisk verdt mer enn mikseren med alle faderne i.
    på turntablelab.com får du 3 PnG fadere for over 300 dollar, mens SA5'en med alle faderne i koster bare 300 dollar.
    du får praktisktalt mikseren gratis.
    SA 5'en har slider eq'er noe som er ganske tøft fordi du kan gjør mye funky med dem.
    SA8 er en ganske kul mikser det og som lik sa5'en har png fadere rundt om, men jeg ville desverre ikke satset på å kjøpe den om jeg ikke hadde visst modden til å få vekk fader-decayen, en barnesykdom første batchen slet med. jeg har modden som fjerner denne decayen et sted så det er bare å ta kontakt så skal jeg se om jeg ikke finner den. andre batchen hadde visst ikke noen problemer såvidt jeg vet.
    SA12 er kanskje den kuleste mikseren i SA serien. det er DJ Craze sin signatur mikser og den har lik sa 5'en den og png fadere rundtom. den har også noen innebygde effekter også.

Numark DMXPRO
    den nyeste scratch mixeren til numark. har bra lyd og konge fadere, eneste som jeg ikke liker så godt er faderknapp formen dens, men et absolutt sikkert kjøp.

Pioneer DJM707
    dette er hand down den beste mikseren du kan få tak i om du er nybegynner og en av de beste om du er en avansert scratcher og. crossfaderen er optisk, dvs at den kommer til å vare leeeeenge, og den er 100% justerbar, både glid og cut-lag kan justeres på den. linjefaderne er desverre ikke spesielt bra da de er Alpha Vca-fadere et fadermerke som ikke er spesielt kjent for robusthet. den falt noe helt fantastisk ned i pris i 2005 og du kan finne dem for så lite som 4-5 tusen, noe som er et røverkjøp.

Allen and Heath xone:2
    A&H er kjent for sine clubmiksere, men de fikk det også til riktig med denne scratchmikseren.
    en ganske fet mikser å scratche med, selv om jeg ikke er spesielt glad i PnG fadere, og lyden er deilig, deilig, deilig.
    linjefaderne er desverre alpha-fadere, men kommer sikkert til å vare godt over et år eller mer.
    men hvis du skal kjøpe en slik bør du passe på at du får versonen med PnG crossfaderen i fordi første batchen til denne mikseren kom kun med 3 Alpha fadere. hvorfor de i det hele tatt valgte å ha alpha fadere går langt over meg, men de har hvertfall rettet ut dette.

i mange år har vestax ligget på toppen av scratch-verden med sin pmc-serie, som i min mening er kule miksere, men som har blitt forbigått så det suser etter for leeeenge siden. å kjøpe vestax nå til dags er bare bortkastete penger, den eneste som er verdt å kaste bort penger på nå til dags er, i min mening, pmc 08'en. 08'en er ganske dyr, dyrere enn både ecler hak 360 og rane ttm56, og den huser ingen magnetiske eller optiskefadere og den har bare vestax PVC-fadere, som er vca-kontrollerte fadere av ganske god kvalitet. jeg vil si at 08 ikke helt er verdt om du ikke kommer til å bruke effekter og trenger 180% kontroll over dem. lydkvaliteten på 08'en er i motsetning til alle andre vestax mixere, jævlig bra og det er også et pluss om du tenker på å kjøpe en.
    PMC-07 pro, som idag er battlestandaren, er faktisk en ganske dårlig mikser. en av de få grunnene til at den er blitt så populær er at den ble utgitt på et tidspunkt hvor det var veldig lite konkurranse for den og vestax hadde også sponset dj qbert og D-styles med utstyr noe som førte til endel hype for dem.
    jeg vil si at som første mikser og til rundt en 2500 kr så er pmc-07'en definitivt verdt det, men jeg se ingen grunn til å kjøpe en nå til fullpris med tanke på konkurransen. I min ærlige mening knuser SA5'en på valuta for penger og på lydkvalitet. og jeg synes også at Allen and Heath xone:2 og ecler hak 320'en er bedre enn 07'en.
    vestax ga også ut en samurai serie, som i korte trekk var 05'en, 06'en og 07'en med en ny paintjob, en magnetisk fader og en helt sinnsyk prislapp som ikke rettferdiggjorde mikseren. mikserene var et svar på Rane's TTM56 og de floppet noe helt sinnsykt siden faderen ikke helt var så jævlig bra til scratching som den skulle være og lydkvaliteten ikke var stort bedre enn de andre pmc-mikserne som også hadde dårlig lydkvalitet.

jeg anbefaler at du kjøper enten en Stanton SA5 eller en Pioneer DJM707, om du klarer å finne en til under 6000.
    men sa5'en kan du får for 300 dollar på www.turntablelab.com så jeg anbefaler den.

Stifter:
    jeg sier bare en ting.....Shure M44-7. hands down, dette er den eneste nåla du trenger å bry deg om. Punktum.

kjøp fra http://www.turntablelab.com disse gutta er ganske greie å ha med å gjøre.
    Last edited by Props to the finger; 12-03-2006 at 17:32.

+ Reply to Thread
Page 3 of 7 FirstFirst 1 2 3 4 5 ... LastLast